Internet & Sociala medier

Köp nu! Boken dina konkurrenter inte vill att du ska läsa
Vill du vet hemligheterna med varför folk köper saker och tjänster? Den här boken är skriven av ett proffs som vet och snart kan du veta också.
Det finns massvis med böcker skrivna om hur man ska marknadsföra sig med annonser, direktreklam, radioreklam, tv, Pay-Per-Click-annonsering, SEO, hur man ska använda sociala medier och så vidare. Men den här boken handlar inte alls om det.
 
Den här boken handlar om varför folk köper och hur du kan använda dessa insikter för att sälja mer. Om du följer tipsen, tricksen och hemligheterna kommer du att öka din försäljning. Garanterat, eller pengarna tillbaka.
 
 
Läs mer »
Jobba smartare - inte hårdare
Jobba smartare - inte hårdare
Måste man jobba naken för att få något gjort?
Visste du att författaren Victor Hugo var så lat att han tvingade sin betjänt att gömma kläderna så att Victor inte kunde gå ut innan han var klar med sitt arbete. Mannen som skrev ”Les Miserables” jobbade alltså naken. 

Det finns uppenbarligen många sätt att bli mer disciplinerad. 
Läs mer »
Framgångsrika arbetsplatser
FRAMGÅNGSRIKA ARBETSPLATSER - En bok om human resurshantering

Att ta till vara på och reflektera över hur de mänskliga resurserna används och hanteras är kritiskt för att bemästra konsten att skapa framgångsrika arbetsplatser. Det krävs ett holistiskt synsätt där både den psykosociala och den fysiska arbetsmiljön används som en språngbräda för att nå framgång. 

 

Boken belyser betydelsefulla områden som är kopplade till Human Resource Management (HRM) så som grupputveckling, ledarskap, målsättning, motivation, belöning och kommunikation. Men också förändringsarbete, fysisk miljö som strategi, hälsopromotion och personalekonomi.

Läs mer »
492 överlevnadstips för små företag i lågkonjunktur
I den här boken får du nästan 500 konkreta tips som du kan använda direkt för att lyfta ditt företag under lågkonjunkturen.

Du får smarta tips om hur du fångar upp kunderna, spar pengar och motiverar dig själv och personalen att verkligen ta i och paddla på uppströms. Alla tips går att använda direkt.

"492 överlevnadstips för små företag i lågkonjunktur är en positiv och lättsam bok som manar till handlingskraft och inger hopp. Precis vad vi behöver nu!"
Handelskammartidningen
Läs mer »
Styrelsefällor

Svårt att få ett väl fungerande styrelsearbete? Tyvärr är ni inte ensamma. Även stora och välskötta företag har gått i fällor som fått företagen att hamna på ruinens brant.


Den här boken bygger på verkliga händelser och beskriver åtta fallstudier i påhittade företag. Alla händelser har inträffat i verkligheten men då syftet inte har varit att hänga ut vare sig företag, ägare eller styrelseledamöter har de trettiotalet händelserna slagits samman i åtta påhittade företag.


Varje kapitel avslutas med en summering av vad som hände, vilka fällor som respektive styrelse gick i och vilka lärdomar ägare och styrelser kan dra av dessa. Att utvärdera och lära sig från misstag är tyvärr inte så vanligt. Detta trots att det är genom misstagen som utvecklingen förs framåt.

Vi hoppas att denna bok ska tjäna som tankeställare och som start för nästa generations goda styrelsearbete.
Läs mer »
Projektkommunikation - så får du den att fungera!
Är du projektledare och är osäker på hur du får effektiv kommunikation i dina projekt? Då är det här boken för dig!

Det är många gånger som projektledare får höra att de brustit i kommunikationen. När jag som projektledare försummat att informera de som slutligen ska ta emot det som projektet producerat och de har synpunkter som jag borde tagit med långt tidigare i arbetet kan det bli allvarliga konsekvenser. Ett annat exempel är om jag ger alltför mycket information på en gång och förväntar mig att alla uppfattat.

Ofta handlar återblickar på genomförda projekt kring kommunikation. Kommentarer som Vi fick ingen information! är tyvärr vanligt att höra i korridorerna efter avslutade projekt.

Med tanke på att 80 procent av en ledares tid består av kommunikation är det kanske inte så konstigt. Det är konstiga är snarare att så många böcker inom projektledningsämnet fokuserar på planering och metodik, istället för kommunikation.

I den här boken har jag samlat kunskap som har varit viktig i min utvecklingsresa för att bli en professionell projektledare.
Läs mer »
Våga leda modigare!

- Vill du bli en modigare ledare?

- Vill du ha modigare medarbetare i din organisation?

- Funderar du på varför det är svårare att vara modig i vissa organisationer, än i andra?

Lär dig mer om vad mod är, varför det leder till resultat och hur du gör för att skapa de förutsättningar som krävs för att du och dina medarbetare skall våga. 

Våga leda modigare! belyser ledarskapsutmaningar och ger dig konkreta verktyg att använda för att ta fram modet inom dig. För när något är lättare sagt än gjort, är det modet som saknas. Mod är inte svårt, bara lite läskigt.

Läs mer »
Praktisk Kriskommunikation

- Praktisk Kriskommunikation

Hur minimerar jag krisens konsekvenser genom att kommunicera och agera på rätt sätt? Hur gör jag för att vara förberedd på en krissituation? Hur hanterar jag digitala och sociala medier i en tid när rykten sprids snabbare än någonsin? Går det att komma ur en kris med bibehållet, eller kanske till och med stärkt förtroende hos både kunder, medarbetare och allmänhet?

 

Vilka attityder och förhållningssätt hjälper, respektive stjälper, framgångsrik kriskommunikation? Vad finns att lära av de kriser som varit? Alla dessa frågor besvaras ingående och praktiskt i denna bok. De vanligaste problemen kring kriskommunikation presenteras genom exempelfall och olika metoder beskrivs utifrån forskning och erfarenheter på området.

 

För det rätta sättet är tyvärr inte det naturliga. Tvärtom visar erfarenhet och forskning att de som hanterar kriser effektivast är de som vågar bryta invanda mönster och beteenden.

Läs mer »
Napoleon Hills Gyllene Regler
Napoleon Hill är världens mest lästa författare inom personlig utveckling. Här finns nu för första gången på svenska boken om hans gyllene regler.

Texterna är tidigare outgivna och är skrivna till Hills Golden Rule Magazine åren 1919-1923. Innan han skrev sina klassiker Att överlista djävulen och Think and grow rich.

Boken är spännande eftersom han skrev den under sitt hårda arbete med att undersöka vad som gör att folk lyckas eller misslyckas. Den är baserad på intervjuer med Carnegie, Ford och Edison. Där dom avslöjar sina vägar till framgång och rikedom.
Läs mer »
Problemet med ambitiösa människor

eller "Varför chefer har för mycket att göra och vad du kan göra åt det".

Lugnt och skönt på jobbet? Knappast. För de flesta organisationer idag kan vi se hur antalet uppgifter vi förväntas klara av ökar. Det har blivit lätt att ställa krav på underlag från organisationen så vi lägger mer tid på att administrera den egna organisationen, vilket ger mindre tid att leverera det vi från början förväntades göra.

Hur kan det bli så här? Bakom allt detta ligger ambitiösa människor. De är problemet. Vi har länge levt i villfarelsen att organisationers problem bottnar i att anställda är slöa, slappa och likgiltiga. En flora av teambuildingaktviteter har fått oss att försöka få människor att bli kreativa och entusiastiska. Väldigt lite resurser har lagts på att hantera de ambitiösa människorna, de som redan är allt detta. De som tar initiativ och ser till att saker händer. Ofta tyvärr inom fel områden
Läs mer »
Psychoselling - Fördubbla din försäljning på 8 veckor
PSYCHOSELLING – fördubbla din försäljning på 8 veckor är den ultimata klassikern för alla säljare. Bruce King ger dig enkla och kraftfulla tekniker för att hitta perfekta kunder, bemöta svåra invändningar och få ordern. Men det som verkligen gör den här boken unik är de hemliga kunskaperna om psykodynamisk pro- grammering – ett raketbränsle som kraftigt ökar effekten av det du lär dig, hjälper dig att klara tuffa utmaningar och blir din väg till att fördubbla din försäljning på mycket kort tid. Du kommer att tjäna massor av pengar och du kommer att ha fantastiskt roligt på jobbet!
Läs mer »
Du säljer! - Personlig marknadsföring
Mia Törnblom har skrivit handböcker om att leda sig själv och andra - nu kommer boken om personlig marknadsföring.

Vi behöver alla marknadsföra oss själva och skapa vårt personliga varumärke, oavsett om vi är egenföretagare eller anställda. Idag är det viktigare än någonsin att våga ta plats!

Överallt behöver vi sälja in oss själva för att fortsätta att vara attraktiva på arbetsmarknaden. Vi kan vara hur bra som helst på det vi gör, men om ingen märker det eller vet om att vi finns, får vi inga nya uppdrag, jobberbjudanden eller vad det nu är vi längtar efter.
Läs mer »
Sociala medier - En lathund
Sociala medier – en lathund är en handbok med lättbegriplig vägledning i Facebook, LinkedIn, bloggar och mikrobloggar. Boken ger även en inblick i sociala medier för bland annat bokmärken, dokument, film och positionering.
 
Steg för steg och med hjälp av tydliga illustrationer får du hjälp att starta konto på Facebook, ställa in sekretessinställningar, starta en egen blogg och så vidare.
 
Boken vänder sig till både privatpersoner och företag som vill komma igång med sociala medier, och kan med fördel användas som lärobok.
Läs mer »
markandsföring och kommunikation i Sociala Medier
Vad är egentligen sociala medier och hur kan företag och organisationer dra nytta av dem?
Läs mer »
Så blir du framgångsrik - utan pengar, utan kontakter och med helt fel bakgrund
Så blir du framgångsrik - utan kontakter, utan pengar och med helt fel bakgrund är som din egen privata plan för att nå framgång.

Boken visar exakt (och steg för steg) vad du ska göra för att komma dit du vill i livet, oavsett om det handlar om att bli rik, göra karriär, få lyckligare relationer eller bara sparka dig själv i rumpan framåt.
Du kommer snabbt märka att det inte spelar någon som helst roll om du börjar från noll (eller till och med från minusläge).
Läs mer »
100 sidor om hur du kan marknadsföra ditt företag på internet
Vill du veta hur du ska göra för att skaffa kunder på nätet? Då kan du sluta leta. Här är boken som ger dig vägarna fram till smart marknadsföring på internet.
Läs mer »
169 superenkla saker som tar din sajt till toppen hos sökmotorerna
Boken innehåller inget fusk - bara logiska och smarta förändringar som du kan göra för att få din sajt att klättra högre. Inga tekniska förkunskaper krävs, bara lite sittfläsk och jävlaranamma!
Läs mer »
469 snabba tips som ökar försäljningen på din sajt
Nu kommer verktyget som hjälper dig att tjäna mer pengar på din internetbutik.
Läs mer »
55 idéer för att snabbt öka trafiken till din sajt
Tänk dig att du har en liten butik på en bakgata. Du kämpar varje dag för att få folk att komma dit för ingen hittar dit av sig själv. Du sliter och blir alltmer desperat.
Läs mer »
Allt du måste veta om säljande hemsidor
Det här är boken för dig som vill ha ett konkret redskap för att bygga en ny eller göra om en sajt som redan finns.
Läs mer »
Att överlista Djävulen - hemligheten till frihet och framgång
Napoleon Hill är världens mest lästa författare inom området framgång. Mer än 60 miljoner har läst hans tidigare böcker.

I Att överlista Djävulen använder han all sin kraft för att hitta kärnan för den mänskliga potentialen. Han gräver djupt för att avslöja hur rädsla, tvekan, ilska och avundsjuka hindrar oss att nå våra mål.

Han gör det genom att överlista Djävulen själv och i en intervju avtvinga honom svar på hur det går till när han gör att en människa misslyckas.
Läs mer »
Automatisk marknadsföring
Vi tycker att det är jättekonstigt att inte fler har upptäckt allt man kan göra för att marknadsföra en sajt helt automatiskt på olika sätt.
Läs mer »
Gör det nu! - eller ångra dig i graven
Den här boken är en rejäl spark i baken på dig som tror att livet är oändligt. Du får peppande tankar men också skrämmande fakta om hur ofullständigt vi människor fungerar och vad vi kan göra åt det.
Läs mer »
Konsten att övertyga - Nu kan du få som du vill
Konsten att övertyga är skriven för att ge dig fantastiska, roliga och smarta tips om hur du kan kommunicera bättre både privat och i arbetslivet.
Läs mer »
Nå framgång på LinkedIn
Över en miljon svenskar har en profil på LinkedIn, men hur många drar full nytta av den?

Nå framgång på LinkedIn visar konkret och effektivt hur du kan ta till vara på de möjligheter världens största professionella kontaktnät erbjuder. Vare sig du är intresserad av att skapa nya affärsmöjligheter, vill påverka din karriär eller bara förvalta och utveckla ditt kontaktnät är boken ett värdefullt verktyg som skapar faktisk nytta för dig.

Utan att bli teknisk lär boken dig hur du ska tänka och agera på LinkedIn för att nå bästa möjliga resultat. Du får också reda på hur du skapar en profil som arbetar för dig och får tips på hur du bygger ett kontaktnät som gör detsamma. Dessutom får du lära dig hur du ska göra för att kontinuerligt generera nya möjligheter, som gynnar både karriär och affär.
Läs mer »
PERSONAL OCH LÖNEHANDBOK
Du missar väl inte att beställa vår nyskrivna handbok gällande Lön och Personal.
Ny uppdaterad för 2013
Läs mer »
Sociala medier - en marknadsföringshandbok
Alla pratar om sociala medier. Om hur viktigt det är att synas och finnas med som företag.
Frågan är: På vilka sätt kan sociala medier bli en guldgruva och framtida möjlighet för ditt företag?
Läs mer »
Beviset - den enkla vägen till nya affärer
Så här säger Bruce King om Beviset:

”Beviset” måste läsas. Den är en fantastisk bok som illustrerar vilken effekt positivt och negativt tänkande har på livet.

Om du fick ett bevis på att du skulle göra många fler affärer och lyckas bättre i livet om du tänkte mer positivt. Skulle du vilja ha det beviset då?
Läs mer »
Framgångslagarna - Sju glömda principer som gör det lätt för dig att lyckas
Har du knäckt koden?

Vet du vilka lagar som styr världen och människorna?

Vill du lära dig dem?

Om du vill bli framgångsrik behöver du veta hur världen fungerar. De fysiska naturlagarna känner du redan till. Men det finns mentala naturlagar också, som påverkar allt som sker.
Läs mer »
Jag blir vad jag tänker
Vill du ha sanna och ärliga relationer där ni ger varandra energi?

Vill du ha ett jobb där du utvecklas, har roligt och kommer till din fulla rätt?

Vill du att din ekonomi ska vara ett stort glädjeämne för dig?
Läs mer »